איך בוחרים עורך דין מתאים לניהול תיק הגירושין שלך?

“מטרתי היא להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותיי, כאשר השאיפה היא להגיע לשלבי מו”מ והסכם במהירות על מנת לחסוך בזמן, הוצאות מיותרות ועוגמת הנפש, הכרוכים בניהול הליך ארוך וממושך…… עם זאת אעמוד עיקשת ונחושה אל מול צד המנסה לסכל את טובת לקוחותיי ולפגוע באינטרסים שלהם.

הנני מאמינה שכל הליך משפטי צריך להסתיים מהר ככל האפשר, ובהגינות מרבית, כאשר תוצאת פסק הדין ו/או ההסכם המושגים, יאפשרו לכל צד לפתוח בחיים חדשים, וימזערו את הפגיעה בילדים”

עו”ד אלינור ליבוביץ, מומחית בגירושין גישור ודיני משפחה

מנהלת את פורום הגירושין בוואלה! מנהלת ובעלים של אתר gerushin.co.il

ביום בהיר אחד, מבלי שיש לכך כל רקע מוקדם או סימנים טרומיים, מגיע שליח למקום העבודה שלך, ומבצע מסירה של כתבי תביעה בעניין מזונות ילדים, מזונות אישה, משמורת ילדים, חלוקת רכוש, הסדרי ראייה, וגירושין. אשתך החליטה להתגרש, ובמקום לבוא אליך ולומר לך מה היא רוצה – היא פנתה למשרד עורכי דין לגירושין והגישה תביעות שונות כנגדך, אשר אמורות לשפר את מצבה ולהרע את מצבך המשפטי. היה וכך קרה – אשתך הקדימה אותך במרוץ הסמכויות.

מה עושים? ולא פחות חשוב – מה לא עושים. מה נכון ומה לא נכון לעשות?

ראשית, למרות ההלם, חשוב לא להיכנס ללחץ ולא לנהוג בפאניקה, ויש לקבל החלטות מושכלות, לאחר חשיבה ושיקול דעת. קודם כל לא לנהוג בפאניקה, לא להתפתות לאיומים ואלימות ולשמור על קור רוח ושיקול דעת, גם אם הדבר קשה ואם אם אתם נזקקים לאיפוק שהוא מעבר ליכולתכם במקרה כזה.

שנית, עליך לקבל החלטה – מיידית יחסית – בנוגע לעורך הדין לגירושין שייצג אותך, בין אם הייצוג יהיה בבית המשפט ובבית הדין הרבני, כלומר בהליכים משפטיים שיתנהלו בינך לבין אשתך, ובין אם מדובר בייצוג במשא ומתן לגירושין לצורך השגת הסכם גירושין כולל או ביצוג בהליך של גישור שמטרתו להביא אתכם לחתימה על הסכם גירושין וממון כולל.

אז איך בוחרים עורך דין גירושין? ישנן כיום אפשרויות רבות וביניהן:

חיפוש אחרי עורך דין לגירושין ברשתות חברתיות. אפשר וניתן לפנות לחברים בפייסבוק או ברשתות אחרות פופולריות ולנסות לבקש המלצות על עורך דין לגירושין. בדקו מי הממליץ ומה האינטרס שלו.

מציאת עורך דין לענייני משפחה באמצעות גוגל ובדיקת התוכן המוצג באתרים. אל תסתפקו באתר תדמיתי המפרט מי הם עורכי הדין העובדים במשרד ומהם תחומי ההתמחות. חפשו אחר אתר שיש בו תוכן ממשי, המסביר את הנושאים השונים הכרוכים בנושא הגירושין, והתרשמו מיכולת הכתיבה והביטוי של עורך הדין לגירושין שניסח את המידע.

קריאת מאמרים באינטרנט. ברחבי הרשת יש מאמרים רבים בנושאים שונים העוסקים בפירוק התא המשפחתי, בגירושין ובכל הנושאים הקשורים בגירושין כגון: מוניטין אישי ומקצועי במהלך גירושין, איזון משאבים, הלכת השיתוף בין בני זוג, זכויות וחובות של ידועים בציבור, הסכמי הורות משותפת, משמורת משותפת, אלימות במשפחה, צווי הגנה, התרת נישואין בין לא יהודים ועוד ועוד נושאים חשובים. קראו את המידע ונסו להתרשם מהכותב, האם יש לו ידע או שהמאמר נכתב כלאחר יד.

קבלת המלצות ממכרים ומחברים אשר עברו הליך של גירושין ויש להם נסיון טוב עם עורך דין לגירושין אשר ייצג אותם בעבר בתהליך זה. אל תלכו שולל אחר עורכי דין לגירושין המתפארים בהישגים שלהם ומספרים סיפורים מסיפורים שונים. בשום אופן אל תקחו מישהו שאומר: “אני אקרע את הצד השני והוא לא יקבל כלום” או: “היא תצא רק עם התחתונים”. עורכי דין המתבטאים בצורה כזו הינם מליגה נמוכה, ואין להם מה למכור מלבד דיבורים לוחמניים שאין להם גיבוי במעשים.

נסו לקבל במהלך פגישת הייעוץ הסברים על המצב המשפטי העובדתי שלכם ונסו לנתח ביחד עם עורך הדין לגירושין שעמו או עמה נפגשתם מהם הסיכויים והסיכונים.

קבלת המלצות מעורכי דין בתחומים אחרים, אשר יש להם נסיון עם עורכי דין למשפחה/עורכי דין לגירושין. הביאו בחשבון כי יתכן ויש חסרון בהפניה מסוג זה מאחר ובין עורכי דין מקובל להעביר שליש משכר הטרחה כאשר אחד הפנה לאחר. יתכן וההמלצה אינה מאחר ועורך הדין לגירושין שעליו קיבלתם המלצה מעורך דין אחר הוא מוצלח או טוב עבורכם, אלא משום שעורך הדין שאליו הופניתם מעביר שליש לעורך הדין המפנה…

הופניתם לעורך דין המתמחה בתחום הגירושין בדרך כזו או אחרת, אז איך יודעים האם עורך או עורכת הדין לגירושים מתאימים לכם ויעשו את העבודה הנכונה עבורכם? יתכן עורך דין מצויין ומקצועי אך גישתו והתנהגותו אינם מתאימים לכם. הוא לוחמני מידי, או פשרני מידי, או לא התחברתם אליו רגשית.

סמכו על האינטואיציה שלכם. אם יש לכם כימיה מיידית עם עורך הדין – מה טוב. אם לא – הפעילו שיקול דעת נוסף. בפגישה הראשונה שנערכת נסו להתרשם כמיטב יכולתכם מהניסיון ומהתכונות של עורך הדין על מנת לבחון האם יתאים לכם.

בדקו כמה שנות ניסיון יש לעורך הדין. חשוב שמי שעוסק בתיק החשוב ביותר בחיים שלכם לא יהיה חסר ניסיון ויהיה לו רקע של תיקים רבים. ניסיון מקצועי של 10 או 20 תיקים אינו מספיק. צריך הרבה מעבר לכך ורצוי שיהיו אלה תיקים מסובכים ולא תיקים פשוטים שכל המאבק בגינם הוא על גובה מזונות האישה או מזונות הילדים, אלא תיקים בענייני משפחה שיש בהם הרבה מעבר לכך.

בדקו האם עורך הדין לגירושין מקפיד להתעדכן בפסיקה ובחומר משפטי חדיש על בסיס יומיומי קבוע. כיום מתפרסמים, מידי יום פסקי דין חדשים בתחום דיני המשפחה והגירושים. עורך דין לגירושים צריך להיות בקיא בכל הפסיקה החדשה, הגם שהדבר מצריך עבודה יום יומית והתעדכנות אינטנסיבית.

בדקו מה הגישה של משרד עורכי הדין לגירושין, האם מדובר במשרד לוחמני המותיר אדמה חרוכה או במשרד שמטרתו לסיים את ההליך עבורכם בצורה מהירה ביותר.

אל תתרשמו מעורך דין המבטיח הבטחות שווא או הישגים לא ריאליים. יש לחשוד בעורך דין אשר מבטיח לאישה כי היא תצא מהנישואין עם כל הרכוש והצד השני לא יקבל מאומה. יש לחשוד גם בעורך דין לגירושין המבטיח לגבר כי לא ישלם מזונות ילדים או ישלם מזונות לא ריאליים.

אל תתרשמו מעורך דין המתרברב ומבטיח כי “ניצח את עורך הדין שכנגד” וכי גם במקרה זה ינצח את הצד השני בבית המשפט וכי ישאיר אותו “ערום ובלי כלום”. אין דברים כאלה. ככל שרמת עורך הדין נמוכה יותר כך הוא ירבה לפאר ולרומם את עצמו. אל תלכו שולל אחר סגנון כזה.

העדיפו משרד שיש בו אנשים בוגרים יותר וצעירים יותר שכן שילוב כזה הוא אידיאלי, ויש בו את היתרונות של ניסיון חיים וניסיון מקצועי של הצוות הבוגר יותר בשילוב רעננות והעדר קבעון מחשבתי כמו גם הבנה בטכנולוגיה ושליטה במחשוב שיש לדור הצעיר. מאחר ולכל גיל יש את יתרונותיו רצוי שבמשרד יהיה שילוב של עורכי דין צעירים ומבוגרים גם יחד. שילוב כזה אידיאלי לניהול הליך גירושים.

הגדירו לעצמכם מהן המטרות שהינן מרכזיות עבורכם. לא תמיד המחלוקת הינה על כספים, ולעיתים היא נסובה סביב המשמורת בנוגע לילדים, שאלת החינוך וכיוצ”ב שאלות עקרוניות שאינן בהכרח נוגעות ברכוש ובכספים.

אם אין לכם רכוש רב והמחלוקות לא גדולות – שקלו גישור במקום שכל אחד מכם ישכור עורך דין מטעמו, ובמקום שתנהלו הליך גירושין ארוך ומכוער, שכן אם המחלוקת הינה על סכומים לא גדולים חבל להיכנס להליך משפטי.

 

רוצים להתייעץ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

צריכים עורך דין לענייני משפחה/גירושין?

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו את הפרטים שלכם | נחזור אליכם בהקדם

עוד בנושא

החלטה חריגה של בית המשפט המחוזי הביאה לפסילת חוות דעתו של מומחה בתחום הנפשי והחלפתו במומחה חילופי, נוכח עבודה רשלנית משהו. בהחלטה הנוגעת לפסילת מומחה התנהל מאבק עז בין ההורים אודות קטין פעוט, כאשר האם עתרה להגבלת המפגשים ועתרה להערכה פסיכיאטרית, ואילו האב טען שאין לכך כל הצדקה עניינית, וכי העבר שאליו מתייחסת האם, שייך […]

שיהוי בתוך תקופת ההתיישנות השתהות בהגשת תביעה אינה, כשלעצמה, שיהוי כמובנה המשפטי.   שיהוי בתוך תקופת ההתיישנות נוצר מקום שיש בהשתהות בפנייה לבית-המשפט משום שימוש לא נאות בזכות התביעה הנתונה לתובע ופגיעה בציפייה הלגיטימית של הנתבע שלא להיתבע.  במקרים בהם שימוש המגיע כדי ניצול לרעה של ההליך השיפוטי  יביע על כך בית המשפט ביקורת. ישנם מקרים […]

ברוב המקרים הבעל הוא זה שהינו המפרנס העיקרי וזה שמביא את מירב האמצעים לכלכלת המשפחה, ועדיין הדברים נכונים בשנת 2023 במאה הנוכחית. אמנם אין ספק שיש נשים יזמיות ומרשימות ביכולות שלהן אך אחוזן הוא נמוך, וכאמור הגבר הוא זה שאחראי על אספקת אמצעי הקיום למשפחה, ובין היתר ישנם גברים המנהלים חברות, בין גדולות ובין קטנות. […]

דילוג לתוכן