מרכז גישור בדיני משפחה

א’ - ה’ : 18:00 - 09:00
03-6969916
תובל 40, רמת גן
עו"ד אלינור ליבוביץ

מחפשים עורך דין לענייני משפחה?

הגעתם למקום הנכון אלינור ליבוביץ עו"ד גישור, גירושין, דיני משפחה, צוואות וירושות

    המועד להגשת בקשה לפסילת חוות דעת

    מהו המועד להגשת בקשה לפסילת חוות דעת מומחה?

    האם לפני קבלת חוות הדעת או לאחר קבלתה?

    עו"ד אלינור ליבוביץ, מומחית בגירושין גישור ודיני משפחה

    מנהלת את פורום הגירושין בוואלה! מנהלת ובעלים של אתר gerushin.co.il

    בני זוג מתגרשים הסכימו במסגרת הסכם גירושין עליו חתמו ואשר אושר בבית המשפט לענייני משפחה, כי יפנו לשמאי מוסכם אשר יעריך את שווי הבית המפואר בו התגוררו עד לגירושין ויתן חוות דעת מומחה לעניין השווי.

    כמו כן הוסכם ביניהם כי לבעל תהא זכות קדימה לרכוש את הבית במחיר בו ינקוב השמאי, דהיינו כי לבעל תהיה זכות סירוב ראשונים, בהתאם לסעיף 101 לחוק המקרקעין, ורק אם הבעל לא יחפוץ ברכישת חלקה של האישה בבית – יצא הבית למכירה בשוק החופשי לצד שלישי.

    הצדדים סיכמו ביניהם על זהותו של השמאי, שיתן חוות דעת מומחה, שילמו את שכרו בחלקים שווים ביניהם, וזה החל לבצע את עבודתו, ביקר בבית הצדדים, פנה לעירייה וכן למנהל מקרקעי ישראל על מנת לברר את הזכויות בבית ואת המצב התכנוני והמשפטי של הבית.

    עוד בטרם ניתנה חוות דעת המומחה, גילתה האישה כי למומחה יש הכרות מוקדמת עם אחותו של הבעל, וכי הוא חבר קרוב שלה, ולפיכך נוצר חשש בלב האישה כי בשל זכות הקדימה של הבעל – ינקוב השמאי במחיר נמוך  ממחיר  השוק.

    האישה התלבטה האם לפנות לבית המשפט מיידית או להמתין לחוות הדעת ולראות אם זו תמצא חן בעיניה אם לאו, ולפיכך פנתה לעורך דין לגירושין.

    עורך הדין העוסק בדיני משפחה הבהיר לאישה כי אם יש בליבה חשש למשוא פנים ולחוסר אובייקטיביות של המומחה עליה לפנות מיידית לבית המשפט על מנת לבקש לפסול את המומחה וכי לא רצוי או נכון להמתין עם בקשת הפסילה.

    בעניין זה יש להפנות לדברי השופט ברק (כתוארו אז) ב- בר"ע 187/80 עמרם נ' דאודיאן פ"ד ל"ה (1) 673, "אין להמתין עד לקבלת חוות דעתו, ולעורר תוקף המינוי, להבדיל ממשקל חוות הדעת, לאחר מכן, המתנה כזו עשויה לעורר את הרושם – אפילו אין לו יסוד בעובדות – כי בקשת הביטול הושפעה מתוצאות חוות הדעת. לרשות בא-כוח הנתבעים עמד זמן די והותר לבקש ביטולו של המינוי בטרם נמסרה חוות הדעת. משבחר להגישה לאחר קבלת חוות הדעת, איחר את המועד" (עמ' 676 לפסק דינו של השופט ברק).

    גם דבריו של כב' השופט ריבלין ב- רעא 6234/09 יוסף חיות נ' הדר-חברה לביטוח בע"מ תומכים בגישה זו: "בהקשר זה יש לציין כי הנטייה של בית-המשפט לפסול מומחה מטעמו פוחתת במקום שבו המומחה נתן כבר את חוות-דעתו, וכאשר תוכנה של חוות-הדעת עשוי לכאורה להשפיע על שיקוליו של מבקש הפסילה".

    עולה אם כן, כי אם יש חשש מהטיית חוות הדעת – זו תהא שגיאה להמתין עם בקשה לפסול את המומחה, ויש להגיש בקשה זו אל אתר, בטרם הוגשה חוות דעת המומחה לבית המשפט ולצדדים.

    רוצים להתייעץ?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!




      חווים אלימות במשפחה? אני כאן כדי לעזור!

      לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

      מלאו את הפרטים שלכם | ונחזור אליכם בהקדם

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים