מרכז גישור בדיני משפחה

א’ - ה’ : 18:00 - 09:00
03-6969916
תובל 40, רמת גן
עו"ד אלינור ליבוביץ

מחפשים עורך דין לענייני משפחה?

הגעתם למקום הנכון אלינור ליבוביץ עו"ד גישור, גירושין, דיני משפחה, צוואות וירושות

    פייסבוק ודיני המשפחה

    פייסבוק? חשבו פעמיים!

    יום יום אנו נחשפים להשפעותיה השליליות של הרשת החברתית המצליחה "פייסבוק" על חיינו, והנה לא חסה היא גם על תחום דיני המשפחה. השימוש בפייסבוק יכול להניב תוצאות מדהימות ואף לחסוך עלותו של חוקר פרטי.

    פייסבוק הפכה לכלי עזר של מי מבני הזוג אשר תובע גירושין שאינם בהסכמת בן/ת הזוג או כנגד בן זוג המסרב להסכים לגירושין, ומעמיד פנים כאילו הוא מעוניין בהמשך החיים המשותפים.

    ביה"ד הרבני מכיר בכך, ומודע כבר מספר שנים לא מועט, לכך שרשתות חברתיות הינן מקור מידע אמין, והינן עומדות בדרישות "ראיה קבילה" .

    לפיכך, אם בעבר בן זוג היה צריך לשכור חוקר פרטים ולהשקיע אלפי או עשרות אלפי שקלים בחקירה, היום די בתמונה, או התכתבות בפייסבוק על מנת לעמוד בדרישותיה של עילת הגירושין "בגידה" ו/או לפחות "מעשה כיעור".

    כיוון שהפרסום בפייסבוק הוא בגדר "רשות הרבים", טענת "הגנת הפרטיות" אינה חלה והנה הפך הכלי אשר נועד ואשר מטרתו המקורית הייתה לתחזוק ויצירת קשרים חברתיים, לכלי עזר משפטי. יתרה מכך, גם אם אתם לא מפרסמים תכנים אישיים כלל בפייסבוק, ייתכן שחברים שלכם מפרסמים תמונות ותכנים שלכם שעלולים לסבך אתכם בביהמ"ש או בבית הדין. היו מודעים לכך.

    בסקר שנערך על ידי "האקדמיה המשפטית לענייני משפחה" , עולה כי בחמש השנים האחרונות חלה עליה של 80 אחוזים בכמות הפניות של משרדי עו"ד שמתמחים בגירושין שמשתמשים בפלטפורמות חברתיות לאיסוף ראיות.

    כך לדוגמא גבר אשר אשתו סירבה בתוקף ליתן לו משמורת על ילדיהם המשותפים, אסף תמונות מתוך דף הפייסבוק שלה והציגם בביהמ"ש כהוכחה לכך שהאם מנהלת אורח חיים מתירני ולא מרוסן ולפיכך אינה ראויה לקבלת המשמורת.

    במקרה אחר, טענה אישה בפני ביהמ"ש שהיא אינה עובדת וזאת על מנת לקבל "מזונות אישה". בעלה הציג בפני ביהמ"ש את דף הפייסבוק של האישה בו היא מוכרת תכשיטים אותם היא מייצרת בעצמה.

    זכור לי במיוחד מקרה בו ייצגתי אשה, אשר בעלה עזב אותה, עבר לגור בדירה אחרת, אך סירב להתגרש ממנה, אלא בתנאים כספיים שהוא שאף להכתיב. בדיקה קצרה של בלוג שכתב, על אף שהיה בחור נבון, הביאה לגילוי של "הרפתקאותיו המיניות" בתל אביב. כבר בדיון הראשון, לאחר שעלה בידי להסביר מהו "בלוג" (דבר שלא היה ברור למותב בית הדין לפני מספר שנים) וכי בסופו של דבר זהו תחליף ליומן כתוב – הבין ההרכב כי המדובר בבעל מורד ובוגד. האשה קיבלה בו ברגע "מדור ספציפי", והבעל חוייב במזונות אשה על אף שהיא השתכרה היטב. במהלך מו"מ קצר עם בא כוחו של הבעל, גרמתי לכך – הרבה בזכות הבלוג, כי הבעל יוותר על כל הדירה בתל אביב לטובת האשה, ואף ישלם מזונות נדיבים לילד המשותף…………הראיה היתה כל כך טובה ומשכנעת עד כדי כך שעיקר המאמץ שלי בתיק היה להסביר לדיינים מהו בלוג…..הזכיה בתיק לאחר מכאן היתה מובטחת וקלה להשגה.

    מקרה אחר שקשה לי לשכוח היה ארוע בו חזר הבעל לביתו לאחר יום עבודה, וראה את אשתו – שלא הבחינה בבואו – מתפשטת, מצטלמת, ושולחת את תמונתה באמצעות האינטרנט לגברים אחרים. המעמד לא השאיר מקום לדמיון, ותיעוד הארוע גם הוא סייע להביא סוף מהיר לנישואין אלו, כאשר הבעל קיבל משמורת משותפת בילדים.

    ידוע לכל כי לא קיים טוב בלי רע והנה הצד המכוער של הפייסבוק נחשף במלא תפארתו. לכן בפעם הבאה שאתם מפרסמים סטטוס כזה או אחר או מעלים תמונות ממסיבה תוססת בה ביליתם תמיד זכרו "סוף מעשה, במחשבה תחילה".

    רוצים להתייעץ?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!




      חווים אלימות במשפחה? אני כאן כדי לעזור!

      לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

      מלאו את הפרטים שלכם | ונחזור אליכם בהקדם

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים