מרכז גישור בדיני משפחה

א’ - ה’ : 18:00 - 09:00
03-6969916
תובל 40, רמת גן
עו"ד אלינור ליבוביץ

מחפשים עורך דין לענייני משפחה?

הגעתם למקום הנכון אלינור ליבוביץ עו"ד גישור, גירושין, דיני משפחה, צוואות וירושות

    קצת על מזונות אישה

    מזונות אישה מגיעים לה על פי חוק, על פי דין תורה, מבעלה כל עוד הם נשואים, בין אם הם נישאו בנישואין דתיים המוכרים בארץ ובין אם בנישואין אזרחיים בחו"ל. על פי דין, תשלום המזונות לאישה יימשך עד לביצוע הגט בפועל. בעל חייב לשאת במזונות אשתו כל עוד שהם נשואים ובתנאי שלא ניתן פסק דין הקובע אחרת, כגון שהאישה זנתה תחתיו או שהיא מורדת. משרד עורכי דין ונוטריון אלינור לביבוביץ בעל וותק של מעל 31 שנים בתחום דיני המשפחה ומאמין כי כל מקרה זקוק לתשומת הלב המרבית על מנת להביא לתוצאות הרצויות הטובות ביותר.

    מה כוללים מזונות אישה?

    גובה סכום החיוב של הבעל בגובה מזונות אישה נקבע על פי הקריטריונים הבאים:

    • הסכום חייב לכלול את כל הצרכים הדרושים לרווחתה של האישה, כולל מזון, ביגוד וקוסמטיקה, שכר דירה, נסיעות, הוצאות אחזקת בית, החזקת רכב, הוצאות רפואיות וכיו"ב.
    • על פי עקרון "עולה עמו ולא יורדת עמו", האישה זכאית לשמור על רמת החיים אליה הורגלה על ידי הבעל ולא פחות מרמתה לפני הנישואין.
    • כמו כן מתבצע חישוב הכנסת הבעל אשר שם דגש על יכולת הכנסה פוטנציאלית שלו בנוסף להכנסה בפועל.

    במידה ולאישה יש רכוש, נכסים ותוכניות חסכון – בית המשפט עשוי להתחשב בפירות (כגון שכר דירה) מנכסיה. בית משפט מבחין בין אשה צעירה שיכולה לצאת לעבוד ולכלכל את עצמה, לבין אישה הנשואה זמן רב שמעולם לא יצאה מהבית להתפרנס טרם הסכסוך. כמו כן, הבעל לא רשאי לדרוש מאשתו כי תצא לעבוד על מנת לכלכל את עצמה.

    ומה לגבי נישואין אזרחיים?

    הזכאות על פי חוק למזונות הינה זכות הלכתית ועל כן בנישואין אזרחיים ישנן מספר התאמות למצבים ספציפיים. בעבר אישה יהודיה שנישאה מבחירה בנישואין אזרחיים לא הייתה זכאית למזונות אך עם התפתחות הפסיקה וחלוף הזמן בית המשפט הכיר בזכותה של אישה למזונות גם אם נישאה בנישואין אזרחיים. בכל מקרה מומלץ להיוועץ עם עו"ד גירושין מקצועי אשר מתמחה בתחום דיני המשפחה על מנת לקבל את תמונת המצב הטובה והמדויקת ביותר בנוגע לכל הזכויות אשר עלולות להגיע לכם.

    רוצים להתייעץ?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!




      חווים אלימות במשפחה? אני כאן כדי לעזור!

      לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

      מלאו את הפרטים שלכם | ונחזור אליכם בהקדם

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים