מרכז גישור בדיני משפחה

א’ - ה’ : 18:00 - 09:00
050-969-3850
תובל 40, רמת גן
עו"ד אלינור ליבוביץ

מחפשים עורך דין לענייני משפחה?

הגעתם למקום הנכון אלינור ליבוביץ עו"ד גישור, גירושין, דיני משפחה, צוואות וירושות

    אהבה, זוגיות וגירושין

    עו"ד אלינור ליבוביץ, מומחית בגירושין גישור ודיני משפחה

    מנהלת את פורום הגירושין בוואלה! מנהלת ובעלים של אתר gerushin.co.il

    30 שנה אני מייצגת אנשים בגירושין או עורכת גישורים גירושין, והרבה פעמים אני מופתעת מהסיבות לגירושין, לפחות כפי שהן מוצגות על ידי המתגרשים או אחד הצדדים, ובלא מעט מקרים לא ברור לי מה עושים הצדדים יחדיו כאשר כל כך ברור שמלכתחילה לא הייתה כל סיבה טובה להינשא והכתובת הייתה על הקיר.

    ישנן מוסכמות הידועות לכל מי שעוסק בתחום כמו שבני זוג מאותו מוצא מתגרשים פחות מאשר בני זוג מעדות שונות.  כך גם נכונים הדברים לגבי נישואי תערובת של בני דתות שונות או בין יהודי/ה לחסר דת.

    כך גם ידוע שיוצאי ברית המועצות לשעבר הינן בעלי נטייה גבוהה יותר לפירוק משפחה ואחוזי הגירושין שלהם גבוהים יותר מאשר של כלל האוכלוסייה. מוסד הגירושין ברוסיה נהנה מלגיטימציה ציבורית ומוסרית ונתפס כהליך שכיח ומקובל.

    מרבית הגירושין מתרחשים בשנים הראשונות לנישואין וכן בגילאי 40-45, מועד בו כוחות שונים גורמים למשבר אישי ולמשבר זוגי.  אחוז קטן יחסית של בני 70-80 מתגרשים אם כי טיפלתי גם בבני הגיל השלישי שביקשו להתגרש.

    בשנים האחרונות, יותר נשים יוזמות את הגירושין. נשים עצמאיות שאין להן תלות כלכלית בבעל תהיינה היוזמות של הגירושין.

    מהן הסיבות העיקריות לגירושין?

    • בגידה רומנטית או בגידה כלכלית ;
    • הרגשה שהאהבה הסתיימה ושלא נוצרה חברות וזוגיות במקומה ;
    • התפתחות מקצועית ואישית של אחד מבני הזוג ;
    • התרחקות כתוצאה מעניין שונה בנושאים שונים ;
    • משבר כלכלי ואף פשיטת רגל או קיומם של תיקי הוצל"פ ;
    • הכרות והתקרבות לבן זוג אחר שעמו יש תקווה להצליח יותר.

    יש תחושה שכיום האצבע קלה על ההדק ואנשים ממהרים להתגרש ולא משקיעים בקשר עצמו.  כשם שאדם מקדיש לכל מטרה שהוא שם לנגד עיניו בחייו גם ראוי היה שאנשים ישקיעו בבן הזוג השני ובזוגיות אך פעמים רבות רואים בבן או בת הזוג כמובנים מאליהם ולא משקיעים או נותנים תשומת לב מספקת או ראויה.

    הזוגיות היא פרויקט שבני זוג צריכים להתמסר לו ולהקדיש את המיטב שבהם. חלק ניכר מהזוגות המתגרשים אינם מתגרשים כתוצאה מבגידה (שהיא סימפטום לבעיה במערכת הנישואין ולא הבעיה עצמה)  אלא רק משום שאין נכונות לויתורים, לפשרות, להכלת האחר, לגילוי סובלנות וסבלנות ועוד. גם משבר כלכלי, חוסר הסכמה עקרוני על הוצאות ומהותן וכן גובהן מהווים טריגר לגירושין.

    ילדים הם גורם המשנה את מערך הזוגיות

    פעמים רבות, הזוגיות מסתיימת כאשר נולדים ילדים אשר משנים את כל מערך הכוחות בין הצדדים וגורמים לשינויים בסדרי העדיפויות של בני הזוג. במצבים כאלה בני הזוג אינם משקיעים האחד בשני ולעיתים אף לא מקדישים מחשבה מה אפשר לעשות כדי לטפח את הזוגיות ולהשקיע בה.  לעיתים האם שקועה לחלוטין בילדים, האב מקנא, מרגיש שאינו מקבל מספיק יחס או יחס ראוי ומכאן הדרך לפירוק הנישואין כבר קצרה.

    אנשים נזכרים להשתפר ולהשקיע רק כאשר מאוחר מידי.  אנשים פונים לטיפול זוגי בשלב מאוחר מידי כאשר יש משקעים קשים ומצב שאינו הפיך.

    חיי השגרה, הירידה בהתלהבות האחד מהשני ככל שהזמן חולף, המרדף והקשיים הכרוכים בהישרדות כלכלית ופרנסת המשפחה, הצורך להתמודד עם הילדים וגידולם מביאים לאובדן האינטימיות הזוגית (ואין כוונתי לנושא יחסי המין אלא לאינטימיות רגשית, שהינה מצב פסיכולוגי המתרחש כאשר רמת האמון והתקשורת בין שני בני אדם היא כזו המאפשרת שיתוף וחשיפה ברמות גבוהות).

    גירושים, פעמים רבות הינם המוצא הקל ואנשים שאינם חותרים להעמקת יכולתם באינטימיות, עלולים למצוא את עצמם שוב ושוב במצב של גירושין.

    רוצים להתייעץ?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!




      חווים אלימות במשפחה? אני כאן כדי לעזור!

      לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

      מלאו את הפרטים שלכם | ונחזור אליכם בהקדם

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים