מרכז גישור בדיני משפחה

א’ - ה’ : 18:00 - 09:00
03-6969916
תובל 40, רמת גן
עו"ד אלינור ליבוביץ

מחפשים עורך דין לענייני משפחה?

הגעתם למקום הנכון אלינור ליבוביץ עו"ד גישור, גירושין, דיני משפחה, צוואות וירושות

    הסכם גירושין

    ישנם תחומים מסויימים בדיני המשפחה אשר לעולם אינם סופיים, וגם אם נקבעו בהסכם גירושין – ניתן לשנותם. כך למשל, ניתן להפחית או להגדיל מזונות קטינים עליהם הוסכם בהסכם גירושין, וכן ניתן לעתור לשינוי משמורת וחזקה בילדים קטינים.

    מהו הדין כאשר מדובר בתנאים בהסכם גירושין הנוגעים לרכוש ולממון?

    בדיני משפחה, לא מוכרת עילה בדין המאפשרת שינוי תניה ממונית בהסכם גירושין עקב שינוי נסיבות לאחר הגירושין (כאמור, למעט בענייני משמורת או גובה מזונות). הסדרי הרכוש המפורטים בהסכם הגירושין אמורים להסדיר באופן סופי את ענייני הרכוש ועקרון הסופיות שולט בהם. אין אפשרות להכניס בהסכמי גירושין תנאי מכללא המאפשר פתיחת הדיון מחדש ככל שהדבר נוגע להסדרים ממוניים. משבוצע הגט לא ניתן להחזיר את הגלגל אחורנית ולפתוח מחדש את הסדרי הרכוש. הסכמתו של כל אחד מבני הזוג להתגרש מבוססת על ההתחייבויות כלפיו בהסכם הגירושין, שכנגדן ויתר על חלק מזכויותיו האחרות. יש כאן עקרון של הסתמכות

    הלכה זו גם תואמת את סעיף 2 לחוק יחסי ממון בין בני זוג התשל"ג 1973 הקובע כי כל שינוי של הסכם ממון טעון הסכמה של שני בני הזוג והשינוי ייעשה בדרך בה נעשה ההסכם המקורי.

    הבנת העיקרון בדבר סופיות הסכם הגירושין והבנת העיקרון שאין אפשרות לשנות הסכם גירושין – מביאה למסקנה כי לפני שחותמים על הסכם גירושין יש לבדוק היטב את תנאי ההסכם, ועל כל צד לבחון האם הוא יכול לעמוד בהתחייבויות שנטל על עצמו אם לאו, להיוועץ בעורך דין מומחה השולט היטב בדיני משפחה, ולשקול פעם אחר פעם האם ההסכם הוא בר ביצוע מבחינתו, והאם הוא סביר והוגן מבחינת תנאיו.

    רצוי גם לקבל חוות דעת נוספת מעו"ד מומחה נוסף מתחום דיני המשפחה – הדבר כרוך בפגישת יעוץ אחת בלבד והעלות הכספית אינה כה גבוהה ובכל מקרה הינה עומדת בפרופורציה לחשיבותו של ההסכם.

    אין לשכוח כי הסכם גירושין ויחסי ממון הקובע את דרך חלוקתה של הדירה ותשלום מזונות לילדים עד לתום השירות הצבאי הינו הסכם העוסק במאות אלפי שקלים (ולעיתים אף מאות אלפי דולרים) וכאשר דנים בעסקה כלכלית כה.

    משמעותית – אין לחסוך בכספים ועדיף לקבל שירות של עורך דין מומחה בתחום דיני המשפחה, על פני עורך דין זול שאינו מתמקצע בתחום, שלא בהכרח יתן שירות טוב, וכך החיסכון בשכר הטרחה יכול לגרום להפסדים כלכליים גבוהים עד מאד. ויצא שכרו בהפסדו.

    הסכם גירושין ללא ילדים וללא רכוש

    הסכם גירושין הינו מסמך עליו חותמים שני הצדדים בעת גירושין בהסכמה. ניתן לומר כי זוהי למעשה הדרך המשפטית הטובה ביות לניהול הליך הגירושין. כך תוכלו לנהל אותם בצורה תרבותית ולהגיע להסכמה מלאה וחתימה על ההסכם, בעוד טובתכם וטובת ילדכם נמצא על הפרק. משרדה של עו"ד אלינור ליבוביץ הינו בעל ניסיון של למעלה מ – 31 שנים, מתמחה בתחום דיני המשפחה, על כל ענפיו, תוך התמקצעות והתנסות יומיומית בתחומים אלו.

    הסכם גירושין משמורת משותפת

    הסכם גירושין כולל את כל העניינים הרלוונטיים העולים לאחר הפרידה. שלושת החלקים העיקריים בהם המסמך דן כוללים:

    • חלוקת רכוש – בפרק זה יוחלט על האופן בו יחולק הרכוש אשר הצטבר במהלך שנות הנישואין. רשימה מלאה של נכסי נדל"ן, חשבונות בנק, רכבים וכיו"ב, של שני בני הזוג יועברו אל עו"ד הגירושין, כאשר בנוכחותו תתקבל ההחלטה בנוגע לחלוקת הנכסים.
    • משמורת ילדים – ניתן להחליט במסגרת ההסכם על משמורת משותפת של הילדים, או על משמורת מלאה אצל אחד ההורים, כאשר להורה השני ייקבעו הסדרי מפגש מפורטים עם הילד.
    • תשלום מזונות ילדים – בהתאם להסדר חלוקת המשמורת על הילדים, ייקבע גובה תשלום דמי מזונות אשר ניתן בעבור גידול הילדים, וכן בהתחשב בהכנסות ההורים.

    חשוב לוודא כי את הסכם גירושין מנסח ועורך עו"ד המתמחה בדיני משפחה, זאת משום שהניסוח מחייב ידע וניסיון רב שנצבר במסגרת של ניהול תיקי גירושין. זכרו כי אין תחליף לניסיון ממשי על עורך הדין אותו תבחרו, רק כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי התיק שלכם נמצא בידיים מיומנות.

    מסמך משפטי מחייב

    זכרו כי הסכם גירושין יהיה בעל תוקף משפטי לאחר אישור של בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה. על מנת לקבל אישור זה, יהיה עליכם להצהיר בפני בית המשפט כי אתם מבינים את תוכן ההסכם, את המשמעות המשפטית שלו וכי חתמתם עליו מרצון חופשי ולא מתוך כפייה. בכדי לוודא כי אתם אכן מבצעים את הפעולות הנכונות מומלץ לפנות אל משרדה של עו"ד אלינור ליבוביץ על מנת לקבל את ההכוונה המתאימה והגיבוי המשפטי לו אתם זקוקים.

    הסכם גירושין בהסכמה

    הסכם גירושין הפך בשנים האחרונות לאמצעי נפוץ להסדרת תהליך הגירושין בהסכמה. גם החוק מחייב כיום את בני הזוג לפנות להליך גישור, המאפשר להם להגיע להסכמות בהליך מקוצר ובמינימום עלויות.

    משרד עורכי דין ונוטריון אלינור ליבוביץ מציע לכם שירות המאופיין בניסיון רב בגירושין, מומחיות, מקצועיות, אכפתיות והישגים מוכחים. המשרד קיים 31 שנה ומתמחה במיוחד בנושאי גירושין, משפחה, גישור, וירושה.

    ניסוח הסכם גירושין

    הסכם גירושין סטנדרטי, ככל חוזה משפטי, יהיה מותאם לנסיבות המקרה. אבל בכל הסכמי הגירושין חוזרים שלושה נושאים עיקריים: חלוקת הרכוש, משמורת הילדים ותשלום מזונות ילדים.

    שלושת נושאים אלו הינם נושאים רגישים הדורשים התייחסות מקצועית, של כבוד ורגישות לצרכיהם של שני הצדדים ולא תותיר אותם מוזנחים או פגועים. בהתאם, כדי לנסח כראוי הסכמי גירושין, דרוש ידע וניסיון רב בתיקי גירושין מגוונים. הסכם שלא מנוסח כראוי, עלול להתפרש בבית משפט בצורה שונה מהכוונה המקורית ולהוביל למפח נפש.

    דיני המשפחה בישראל קובעים כי הסכם גירושין יהיה בעל תוקף משפטי מחייב רק אם קיבל את אישורו של בית המשפט לענייני משפחה, או בית הדין הרבני. וזאת, בהליך קצר שמטרתו לוודא שהצדדים חתמו על ההסכם מרצונם ולא מתוך כפיה.

    ברגע שנחתם ההסכם וקיבל אישור מבית המשפט לענייני משפחה או מבית הדין הרבני, הוא מקבל תוקף של פסק דין ולא בנקל יהיה אפשר לפתוח ולשנות אותו. עוד סיבה טובה לכך, שחשוב להיעזר בשרותיו של עורך דין מקצועי מומחה בתחום, שיוודא שיש לכם הסכם טוב.

    הרגישות והפגיעות המלוות את בני הזוג בתקופת הגירושין, גם הן הופכות את שיתוף הפעולה עם גורם מקצועי לחובה; גורם שיכול לתמוך בכם ללא מעורבות רגשית ורק לדאוג לכך שההסכם שיערך יהיה לטובתכם ולא תצאו ממנו פגועים, או זנוחים.

    לסיכומו של עניין

    ישנו מגוון רחב של מונחים משפטיים, אפשרויות ומקרים מיוחדים הקיימים בתחום. משרד עורכי דין ונוטריון אלינור ליבוביץ הפך את נושא הגירושין למומחיות ומתנהל במקצועיות רבה. תוכלו לקבל ליווי מקצועי לגישור גירושין, להשגת הסכם גירושין ובמידת הצורך – כמובן גם לתביעת גירושין.

    רוצים להתייעץ?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!




      חווים אלימות במשפחה? אני כאן כדי לעזור!

      לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

      מלאו את הפרטים שלכם | ונחזור אליכם בהקדם

        הסכם גירושים

        הסכם גירושין הוא מרכיב חסר תחליף כאשר רוצים לפרק קשר של נישואין כחוק. מטרתו של הסכם מהודק היא להסדיר את כל העניינים הנוכחיים ואלה הצפויים בעתיד בכמה נושאים עיקריים. מרכיב אחד של הסכם גירושין הוא חלוקת הרכוש המשותף. מרכיב שני של ההסכם, הוא הסדרת ההורות המשותפת או הסדרי ראיה מסוג אחר. מרכיב שלישי הוא קביעת תשלום המזונות.

        הסכם גירושין ברבנות – מה כדאי או צריך לכלול בהסכם מפורט

        במידה מסוימת רמת הפירוט של ההסכם תלויה בבני הזוג שיוצאים לדרכים נפרדות. יחד עם זאת יש נושאים מסוימים שחייבים להיות מוזכרים בו. במידה וישנם ילדים משותפים, יצוינו הימים שבהם הילד באחריות ההורה שאיננו בעל המשמורת, יקבעו היבטים שונים בנושא חינוך הילדים, מקום המגורים, טיפול בעניינים שוטפים ובעניינים חריגים שעלולים לצוץ במידה כזאת או אחרת של סבירות. חשוב לוודא כי הסכם גירושין יהיה כתוב בצורה מובנת ובהירה ולא בצורה שניתן לפרש אותה לכאן או לכאן. ככל שהדברים יהיו מהודקים יותר, כן ייטב וכך לא יתגלעו בהמשך חיכוכים או סכסוכים רציניים.

        גישור לקראת הסכם גירושין

        חתירה להסכם, יכולה להיעשות בליווי צמוד של שני עורכי דין, אך בהחלט ניתן להביא בחשבון סיוע של מגשר. יש לזכור שגישור איננו מחליף את סקירת ההסכם על ידי בית המשפט, אך בית המשפט בהחלט רואה בחיוב עבודה עם מגשר. לאחר שפרטי ההסכם מוסכמים ומובהרים, נקבעים הסדרי הראיה, משמורת, מזונות וחלוקת הרכוש, מוגש ההסכם לבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. לאחר שמפקידים בבית המשפט את העותקים כמקובל, חתומים כדת וכדין, ניתן יהיה להקנות מעמד של פסק דין.

        מומלץ – הסכם גירושין ברור אך גמיש במידה

        בעריכת ההסכם חשוב להיות ערים לכך, שישנם דברים שמשתנים עם הזמן ובמידת האפשר כדאי להתייחס אליהם. גם במידה ומגלים גמישות, שהיא בהחלט רצויה במצבים שונים, חשוב שהדבר לא יבוא על חשבון אחד ההורים ובוודאי שלא על חשבון הילדים. לדוגמא, במידה ומסכימים על ימים מסוימים שבהם הילד בחזקת אחד ההורים אך יש נסיבות שמונעות זאת, כדאי שיהיה מנגנון חילופין מוסדר ומוסכם. לעריכת הסכם גירושין, פנו אלינו אל משרד עו"ד אלינור ליבוביץ, המתמחה בגירושין, ודיני משפחה ונשמח לסייע לכם.

        חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים